lördag 4 juni 2011

Rauður från Björkskär

Kom på att jag aldrig riktig presenterat Raudur ordentligt :) Så här kommer en lite kort presentation av min fina kille!
Fullständigt namn är Rauður från Björkskär. Född i Sverige, E: Atlas från Björkskär U: Nös frá Glaesibae (har jag för mig, ska kolla i passet sen). Raudur har bara haft en ägare innan oss, egentligen hade han redan blivit såld innan vi köpte honom men som tur var drog sig den personen ut och då kunde vi köpa honom istället ^^ Om jag ska vara helt ärlig så hade jag faktiskt varken sett honom i verkligheten eller provridigt honom när mammma köpte honom. Men det gjorde iof inget eftersom jag fastnade direkt för honom när han klev ur transporten första gången jag såg honom. Raudur var 9 år när vi skaffade honom och nu har han precis blivit tonåring (13) ;)

Raudur är trafiksäker,lugn och kan anpassa sig väldigt lätt. Men han kan också vara väldigt pigg, olydig, galen vissa dagar (då menar jag verkligen galen) men oftast är han väldigt snäll och go som en stor nallebjörn :) Raudur har lärt mig väldigt mycket när det gäller ridningen, han är väldigt känslig, lyhörd och ganska otålig när det gäller att stå stilla, han vill gärna att allt ska hända nu. Men stort sett så är han väldigt go och enligt mig finns det nog ingen bättre häst än han :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar